Forberedelser til Hytteplanmila.

Hytteplanmila nærmer seg. Vi er inne i den siste uka med forberedelser. En godt gjennomført Dokkarunde ga meg god motivasjon til fire gode treningsuker før Hytteplanmila. Nå har tre uker gått. De to første ukene var gode uker med henholdsvis 60 og 70 km løping, minimalt med rolige turer. Jeg fikk skviset inne mange økter til tross for høstferie, familieweekend i Oslo, hyttetur på fjellet og folkehelsekonferanse på sashotellet.  Det var fint å løpe i gamle trakter i Oslo. Det ble ei økt opp gjennom Bislett, sagene, Torshov og Akerselva. Ei økt rundt Bygdøy og tilbake den gamle intervallene langs Frognerkilen, og ei lett mårråøkt i Frognerparken (sammen med sikkert ti PT'er som svingte pisken bak pesende smågrupper. )
Forrige uke ble litt mer hektisk, og ukas treningsplan ble såkalt omkalfatret.  Jeg fikk hentet meg litt inn helga. Det ble tre økter hvorav ei hard 500-metersøkt langs riksvegen i bekmørtna.  10x500 med 45 sek pause ble snittet på 1.39. Det var jeg fornøyd med. På søndagen fikk Knut Lium meg med på en rolig 15 km om Øyomsbrua. Vi avsluttet med seks 200-metere på stadion på vekselvis 40 og 35 sek.
Denne uka blir også av lett karakter. Jeg skal ha ei hardøkt på onsdag pluss et par korte og relativt lette fartsleker før det braker løs på Hytteplanmila. Jeg er litt usikker på hva jeg skal bryne meg på under hardøkta.  Jeg har kjørt en del harde 8-12 km de siste ukene så jeg tror jeg går for ei sugende intervalløkt. Enten ei klassisk 1000-metersøkt eller en pyramide på 200-400-800-1000-1600-1000-800-400-200. Poenget er å kjøre litt overfart.  Dvs fant omkring 3.30-3.40.
Så får vi håpe at både bein og huggu reagerer positivt på det.

Kommentarer

  1. En pyramid är alltid trevligt! (:

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det ble pyramide, som beskrevet i innlegget. OG den gikk omtrent akkurat like fort som tidlig i september. Men nå hadde jeg tidvis kortere pauser, og løp litt raskere på tur ned igjen fra pyramiden.

      Slett
  2. Hei.
    Har du lyst til å ha med løpsrelatert innhold fra din blogg på runners.no? Hvis ja, les her: http://bit.ly/runnersno.

    Kort oppsummert:
    Opprett en etikett (categori / feed / label) med navn "runnersno", legg til etiketten på dette innlegget, og meld inn din blogg på runners.no. Alle kommende innlegg, som du merker med "runnersno", vil da automatisk også publiseres på runners.no.

    Mvh. Frode.

    SvarSlett
  3. Hei. Takk for invitt. Jeg har merket meg nylanseringen og gjort det du har beskrevet ang. registrering. JEg kommer heretter til å tagge alle løpsrelaterte innlegg med runnersno. Keep up the good work! Jeg er flittig bruker av runners.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Roger. Hyggelig å høre!

      Hilsen Frode.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Trening til ultraløp. En nybegynners erfaring.

Fagsnadder: Høy puls hos uerfarne løpere.

Anmeldelse: Neoprensokker i bløtt vårterreng