Ny vinter, ny grunntreningsperiode, nytt mot, så ny sesong!

Etter en litt laber høstsesong er jeg giret på å komme i gang med ny grunntreningsperiode. De to siste ukene har vært avkobling, men nå begynner løperdemonene å overta styringen i topplokket.

Jeg gleder meg til å planlegge de neste månedene og se på hvordan jeg kan putte inn flest mulig kilometer på den mest smidige måten, mellom jobb, familie, hus og hjem.

Jeg har et håp om å få til tett oppunder 70 km i uka, men det fordrer enda bedre logistikk i heimen. Først og fremst i form av løping til og fra jobb uten at det fører til ansvarsfraskrivelse fra "morgenlogistikken" mellom 06.15 og  07.45.

Løping til og fra jobb to dager i uka gir i seg selv 46 km. En kveldstur på ukedagene og ei solid økt i helga, samt tre-fire frisklivstreninger som fyllmasse til grunnmuren. Det blir 70 km løping pluss tre-fire timer alternativ rolig trening.

Det er neppe en tilfeldighet at jeg blir 40 i november....






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fagsnadder: Høy puls hos uerfarne løpere.

Trening til ultraløp. En nybegynners erfaring.

Tro kan flytte fjell. Vi blir ikke bedre hvis vi ikke har trua.